خودرو

اینئوس اتوموتیو در حال آزمایش تولید نارنجک انداز در کارخانه هامباخ است

مرحله تولید اولیه Ineos Grenadier آغاز شده است، یک خودروی سنگین 4×4 که برای پر کردن فضای خالی لندروور دیفندر اصلی در هنگام تعویض در سال 2020 طراحی شده است. اینئوس اکنون در مرحله “تست تولید” در کارخانه خود در هامباخ فرانسه است، جایی که دسته‌هایی از خودروهای نمونه اولیه را برای تکمیل فرآیندهای کارخانه قبل از تولید کامل در ماه جولای می‌سازد. مشتریان می توانند در ماه آوریل با اعلام قیمت کامل، سفارش دهند.

در سال 2020، Ineos Automotive تصمیم گرفت تولید گرنادیر را از یک کارخانه پیشنهادی در ولز به کارخانه‌ای در فرانسه منتقل کند – در آن زمان، مارک تنانت، مدیر تجاری برند، علی‌رغم مصادره 500 شغل از صنعت خودروی بریتانیا پس از برگزیت، آن را “بی فکر” دانست.

اینئوس در ابتدا قصد داشت گرنادیر را در ولز، در نزدیکی کارخانه فورد که به زودی تعطیل شده بود، در بریجند مونتاژ کند. با این حال، در عوض، این شرکت مالکیت کارخانه مرسدس در هامباخ را در اختیار گرفت – این کارخانه به راحتی به مرز آلمان نزدیک است و اجازه می دهد تا اجزای مکانیکی BMW 4 × 4 به راحتی حمل و نقل شوند.

قبل از اینکه اینئوس کارخانه را بخرد، شرکت مادر مرسدس دایملر در آستانه تعطیلی کارخانه در هامباخ بود که فقط اسمارت EQ ForTwo را تولید می کند. با این حال، خودروی برقی شهری اکنون همراه با گرنادیر در همان کارخانه تولید خواهد شد و دایملر این خودرو را به اینئوس واگذار کرده است. زمانی که تولید اسمارت متوقف شود، اینئوس به تجهیزات و امکانات بیشتری برای افزایش تولید 4×4 خود دسترسی خواهد داشت.

تولید آزمایشی

اینئوس اکنون ساخت 130 نمونه اولیه خودرو را برای مرحله اول آزمایش تولید آغاز کرده است تا روند تولید را بهبود بخشد و هرگونه خطا را قبل از ساخت خودروهای مشتریان از بین ببرد. این برند تاکنون حدود 15000 رزرو را در Grenadiera پردازش کرده است و مشتریان توانستند سفارشات خود را در ماه آوریل تکمیل کنند. این شرکت همچنین بیش از 100 شریک فروش و خدمات را برای رسیدگی به امور فروش و خدمات پس از فروش نارنجک انداز تعیین کرده است.

مارک تنانت در مورد آزمایش تولید گفت: “ما باید وسایل نقلیه با کیفیت 100٪ را به مشتریان ارائه دهیم. ما همچنین باید برای مشکلات آماده باشیم – مشکلاتی وجود خواهد داشت و ما برای آن آماده هستیم.”

نارنجک انداز بر روی خط تولید سفارشی اسمارت ساخته می شود که 1000 متر در چهار بال کارخانه امتداد دارد. گفته می‌شود که کارخانه در هامباخ اولین کارخانه خودروسازی بی‌کربن است و حدود 1000 کارگر برای ساخت گرنادیر استخدام می‌کند.

از آنجایی که گرنادیر بسیار بزرگتر و سنگین تر از اسمارت است، حامل ها در طول خط تولید، مانند خود ساختمان، تقویت شده اند. با توجه به ساخت بدنه روی قاب، Grenadier ابتدا به عنوان یک شاسی نورد ساخته می شود قبل از اینکه با یک واحد قدرت از BMW ترکیب شود.

مرسدس قبلاً 470 میلیون یورو (حدود 395 میلیون پوند) در کارخانه سرمایه گذاری کرده بود و اینئوس از آن زمان تاکنون بیش از 50 میلیون یورو (42 میلیون پوند) متعهد شده است – عمدتاً برای تأمین مالی خط تولید مدرن و امکانات جدید بدنه و رنگ برای SUV خود.. این شرکت همچنین از ربات‌هایی استفاده می‌کند که در ابتدا برای تولید خودروهای الکتریکی مرسدس بنز در نظر گرفته شده بودند که بدنه و فریم خودرو را می‌سازند و از ۶۰۰ نقطه اندازه‌گیری برای اطمینان از ساخت نزدیک‌ترین میلی‌متر استفاده می‌کنند. برای محافظت در برابر خوردگی، موم به بدن هر نارنجک انداز تزریق می شود و برخی از قطعات به صورت الکترونیکی برای جلوگیری از خوردگی پوشش داده می شوند.

در حال حاضر قطعات معیوب برای بازرسی دستی و با استفاده از حسگرهای اولتراسونیک برای شناسایی خطاهای فرآیند از خط تولید خارج می شوند تا در تولید کامل تعمیر شوند. علاوه بر تعمیر و نگهداری ربات ها، بازرسی و بارگیری قطعات، کل فرآیند مونتاژ به صورت خودکار انجام می شود.

تغییر از ولز به فرانسه

در همین حال، تام کروتی، مدیر ارتباطات Ineos، با رادیو بی بی سی 5 در مورد تصمیم این شرکت برای انتقال کارخانه Grenadier خود به این قاره صحبت کرد. ما می‌خواستیم در ولز بسازیم و در این بین رویکردی از مرسدس داشتیم که روابط بسیار خوبی با آنها از طریق فرمول 1 برقرار کردیم – و کارخانه‌ای آماده در مرز فرانسه و آلمان در اختیار داشت.

او گفت: «تقریباً جدید است. آنها قرار بود از آن برای ساختن 4×4 استفاده کنند، موقعیت تجاری را تغییر دادند و بنابراین ما یک تصمیم تجاری بسیار ساده داشتیم. آیا می‌خواهیم کارخانه خودمان را به خطر بیندازیم یا می‌خواهیم کارخانه‌ای را بگیریم که مرسدس بنز قبلاً ساخته و آماده رانندگی است؟ و این یک تصمیم تجاری بسیار ساده بود.

“این راننده بود. ما چیزهای زیادی در مورد چگونگی برگزیت یا چیزهای دیگر شنیده‌ایم – اما این مزخرف مطلق است. این مربوط به یک تصمیم تجاری بسیار ساده بود. شخصی به شما یک کارخانه جدید و پیشرفته را معرفی می کند که از قبل ساخته شده است، برخلاف خطر ساخت کارخانه خودتان.»

کروتی همچنین در مورد تعداد نسبتاً محدودی از مشاغلی که کارخانه ولز در مقایسه با بقیه عملیات Ineos ایجاد می کند، اظهار نظر کرد. وی گفت: برای 200 نفر در …

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا