خودرو

مفهوم جدید آئودی Urbansphere به عنوان یک مینی ون برای کلان شهرها

آئودی در تکمیل سه مفهوم “کره” از Urbansphere پرده برداری کرده است – یک ماشین تمام الکتریکی از نظر فناوری پیشرفته مشابه MPV که بر فضای داخلی و رانندگی خودران تاکید دارد.

در حالی که در حال حاضر قصد تولید مفهوم Urbansphere را ندارد، در درجه اول برای بازار چین طراحی شده است و آینده جابجایی در شهرهای بزرگ مانند شانگهای را برجسته می کند.

Urbansphere از مفهوم خودروی اسپرت باز آئودی Skysphere و GT Grandsphere لوکس پیروی می کند که منادی نسل بعدی آئودی A8 است. Urbansphere همچنین دارای عناصر طراحی برای این خودروها است، با جلوپنجره تک فریم کاملاً تیره در طرفین و یک جفت چراغ جلوی باریک که به ظاهر آئودی آینده اشاره می کند.

در عقب، یک آرایه LED – از جمله نماد چهار حلقه روشن آئودی – به عنوان یک عنصر ارتباطی همراه با جلوپنجره با انیمیشن‌ها و الگوهای نورپردازی مختلف عمل می‌کند که ارتباط با سایر کاربران جاده را امکان‌پذیر می‌کند و ایمنی را بهبود می‌بخشد. یک نقطه اوج، با توجه به هدف خودرو در شهرهای شلوغ.

این خودرو همچنین دارای طرح شیشه‌ای تقسیم‌شده Gransphere در ستون A و ریل‌های سقف است تا وزن بصری خود را پنهان کند و ظاهری زیباتر به خودرو بدهد. این به این دلیل است که Urbansphere، که روی چرخ‌های 24 اینچی کار می‌کند، بسیار بلندتر از سایر کانسپت‌های کروی آئودی است – و همچنین بسیار طولانی‌تر. با ارتفاع 5.51 متر، این بزرگترین مفهومی است که آئودی تا به حال تولید کرده است و از داخل با در نظر گرفتن سرنشینان طراحی شده است.

فاصله بین دو محور 3.4 متر و عرض بدنه 2.01 متر به حداکثر رساندن فضای داخلی کمک کرده است و دو صندلی عقب مجزا فضا و راحتی زیادی را فراهم می کنند. آئودی می‌گوید که نتیجه تمرکز روی فضا، به جای طراحی با آن شبح و تناسبات در وهله اول، به شکلی طبیعی شبیه MPV منجر شد. این برند می‌گوید درب ضد لولا و عدم وجود ستون‌های B نیز به ورود و خروج و ایجاد حس فضا کمک می‌کند.

صندلی‌های Urbansphere عقب به‌صورت جداگانه تا 60 درجه خم می‌شوند و زیرپایی‌ها برای راحتی بیشتر از پایه صندلی‌های عقب کشیده می‌شوند. یک جفت صندلی عقب می‌تواند به سمت داخل بچرخد تا با پیکربندی اجتماعی‌تر روبرو شود، در حالی که پشت سری‌ها را می‌توان برای حفظ حریم خصوصی بیشتر در صورت نیاز، مانند تله کابین و کلاس تجاری داخل هواپیما، مانور داد.

به گفته آئودی، فناوری تشخیص استرس از اسکن صورت و تجزیه و تحلیل صدا برای یافتن احساس مسافران استفاده می کند و بهترین راه ها را برای آرامش پیشنهاد می کند. مانیتورهای جداگانه روی پشتی صندلی های جلو نصب می شوند تا در نهایت نیازهای سرگرمی مستقل برای سرنشینان صندلی عقب را برآورده کنند.

با این حال، اگر هر دو مسافر بخواهند یک چیز را تماشا کنند یا در یک کنفرانس ویدیویی شرکت کنند، عنوان صفحه از یک صفحه نمایش OLED با فرمت بزرگ تشکیل شده است. همچنین تنظیمات صفحه نمایش تقسیم شده برای این بخش از فناوری وجود دارد. سایر عملکردهای رایج عبارتند از یک آب ریز در کنسول مرکزی عقب.

در قسمت جلو، بر روی درج‌های چوبی Urbansphere، خوانش‌های دیجیتال و صفحه‌نمایش، مطابق با مفهوم Grandsphere، با یک نوار حسگر در زیر این برجستگی‌ها پیش‌بینی می‌شوند که به کاربران صندلی جلو اجازه می‌دهد بین عملکردها جابجا شوند.

سیستم پاسخگویی بدون لمس آئودی MMI نیز روی درب خودرو موجود است که از یک دستگیره چرخشی برای مرور منوهای مختلف تشکیل شده است. اگر صندلی‌های جلو قائم باشند، کاربران می‌توانند از نظر فیزیکی آن را مدیریت کنند و با ردیابی چشم و تشخیص حرکت، در صورت کج شدن و کج شدن صندلی‌ها به عقب، می‌توان به همان اثر دست یافت.

این امر با رانندگی خودکار سطح 4 Urbansphere امکان‌پذیر شده است. با فشار دادن یک دکمه، فرمان به داخل داشبورد جمع می‌شود و یک ناحیه برجسته‌تر روی داشبورد برای خدمات سرگرمی اطلاعاتی آزاد می‌کند.

به گفته آئودی، در این حالت، Urbansphere حتی می‌تواند هنگام رانندگی به تنهایی مسافران را سوار کند، همچنین می‌تواند جای پارک پیدا کند یا نیازهای شارژ را به تنهایی برطرف کند. این نکته آخر نشان می دهد که شارژ باتری Urbansphere بی سیم است و نیازی به اتصال فیزیکی ندارد.

این کانسپت مبتنی بر پلت فرم آئودی PPE برای خودروهای برقی است و با باتری با انرژی «حدود 120 کیلووات ساعت» تغذیه می‌شود که مسافت 466 مایلی را ارائه می‌کند. با قابلیت شارژ 270 کیلوواتی به لطف معماری الکترونیکی پلت فرم PPE 800 V، شارژ از 5 تا 80 درصد کمتر از 25 دقیقه طول می کشد. 186 مایل برد را می توان در 10 دقیقه اضافه کرد.

این باتری یک جفت موتور الکتریکی برای چهار چرخ متحرک کواترو را تامین می کند که در مجموع 396 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور ارائه می کند. با این حال، هیچ داده عملکرد ارائه شد. با توجه به اندازه Urbansphere و احتمالاً وزن سنگین آن و باتری بزرگ، سرعت مناسب، اما نه سریع 0-62 مایل در ساعت، زمان محتمل است. موتور جلوی خودرو را نیز می توان در مواقعی که برای بهبود عملکرد و برد خودرو لازم نیست جدا کرد.

با وجود اندازه آن، محور عقب هدایت شده پلت فرم PPE باعث بهبود قدرت مانور و چرخش Urbansphere می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا