خودرو

نام نمادین Vauxhall Manta در SUV جدید تمام الکتریکی بازگشته است

واکسهال به عنوان بخشی از گروه Stellantis به انقلاب الکتریکی خود ادامه می‌دهد، جایی که این برند آینده‌ای با رویکردی تازه در طراحی دارد که پایه و اساس آن تبدیل به فروش خودروهای الکتریکی تنها تا سال 2028 خواهد بود.

نسخه تمام برقی پرفروش‌ترین Corsa-e بریتانیا در حال حاضر موفقیت زیادی در بین خریداران داشته است. و در سال آینده، Astra هاچ بک شاهکار مشابهی را با عرضه نسخه تمام الکتریکی در بریتانیا دنبال خواهد کرد.

با این حال، استفاده از نام‌های آشنا برای این خودروهای الکتریکی جدید، تا چند سال دیگر، زمانی که لوگوی Manta به محدوده بازگردد، شخصیت مطلوب‌تری به خود خواهد گرفت. پیش از این برای برند اوپل، کوپه‌های دو در رقیب، فورد کاپری دهه‌های 1970 و 1980، و سال گذشته با کانسپت Manta GSe ElektroMOD restomod بازسازی شده بود، احیای آن واکسهال را وارد کلاسی خواهد کرد که به سرعت مورد توجه کاربران خودروهای الکتریکی قرار می‌گیرد.

این برند با رقبای Manta جدید مانند کیا EV6 و هیوندای Ioniq 5 روبرو خواهد شد. آنها عناصر هاچ بک های پنج در معمولی را با جنبه های شاسی بلندهای خانوادگی بزرگتر ترکیب می کنند و ترکیبی اسپرت و کوپه مانند را به رخ می کشند که واقعی است. . جذابیت جریان اصلی

واکسهال هنوز تاریخ مشخصی را برای عرضه Manta جدید تعیین نکرده است، اما با توجه به اینکه این خودروی اصلی نسل اول خودروی تمام الکتریکی این برند خواهد بود، می‌توان انتظار داشت که در آن سوی سال 2025 قرار بگیرد نه زودتر یا نزدیکتر به آن تاریخ. 2028.

در حالی که تا آن زمان مدتی طول می کشد – حتی برای مدتی نسخه های اولیه را در جاده ها و در دست مهندسان نخواهیم دید – واکسهال حداقل اندازه و نسبت های کلی خودرو را با استفاده از یک طرح تیزر ارائه کرده است. در واقع، این یک مکان نگهدارنده برای Manta بازسازی شده است که جنبه های جدید “همه جانبه” و “به طور شگفت انگیزی جادار” خودرو را برجسته می کند.

با این حال، این سبک به فروش می رسد و با بازگشت پلاک Manta، خودروی جدید به عنوان یک اعلامیه از قصد توسط تیم طراحی واکسهال با ظاهری جسورانه جدید برای مطابقت با سطح فضای مورد نظر در فضای داخلی مدل جدید قرار می گیرد.

با طول کمی بیش از 4.6 متر، فضای کافی برای رقابت با خودروهای دیگر در این طاقچه نوظهور را فراهم می کند و خط سقف کوپه مانند ظاهری زیباتر و اسپرت به Manta می دهد. ما در عکس‌های اختصاصی خود در اینجا نشان داده‌ایم که وقتی به جاده می‌آید چگونه به نظر می‌رسد.

با این حال، فقط مربوط به ظاهر نیست. Manta لحظه مهمی در فناوری پلتفرم Vauxhall و همچنین شرکت مادر Stellantis خواهد بود.

پس از ادغام پژو-سیتروئن (PSA) و فیات-کرایسلر – و واکسهال تنها در سال 2017 با جنرال موتورز به گروه PSA ملحق شد – با چنین طیف گسترده ای از برندها که زیر یک چتر ادغام شدند، باید کارهای زیادی برای متحد کردن بسیاری از برندهای مختلف انجام شود. به عنوان بخشی از یک استراتژی برند منسجم به گروه تبدیل شوند. تا همین اواخر، خط تولید Vauxhall همچنان دارای یک مدل مبتنی بر جنرال موتورز به نام Insignia بود که با یک جانشین تمام الکتریکی با استفاده از پلتفرم Stellantis تقریباً همزمان با عرضه Manta جدید جایگزین خواهد شد.

نسل جدید فناوری پلتفرم الکتریکی که برندهای Stellantis را به هم متصل می کند – و واکسهال را قادر می سازد تا سال 2028 به یک مدل تمام الکتریکی تبدیل شود – STLA نام دارد. چهار نسخه از این معماری جدید در دست آماده سازی است: کوچک، متوسط، بزرگ و قاب.

پلتفرم STLA Small از سوپرمینی ها و هاچ بک های خانوادگی مانند Corsa و Astra پشتیبانی می کند و جایگزین های تمام الکتریکی آینده آنها را قادر می سازد تا 300 مایل را با یک بار شارژ طی کنند. اما Manta به احتمال زیاد از پیکربندی STLA Medium استفاده می کند که برای خودروهایی که کمی بزرگتر هستند و باتری های کف بزرگتری دارند در نظر گرفته شده است.

Stellantis اعلام کرد که خودروهایی که روی این پلتفرم قرار دارند بسته‌هایی از 87 کیلووات ساعت تا بیش از 100 کیلووات ساعت را در خود جای می‌دهند و با شارژ کامل، بردی معادل 440 مایل خواهند داشت. در نیمه دوم دهه، این رقمی است که از پرچمداری مانند Manta جدید انتظار می رود.

نام گذاری ماشین یکپارچهسازی با سیستمعامل چیست؟

نام ها بخش نادیده گرفته شده اما مهمی از فرآیند ایجاد یک خودروی جدید هستند و نام های خوب ماندگار می توانند به تنهایی یک برند بسازند.

به گفته استیو ساکسی، بریتانیایی با تجربه گسترده در برندسازی خودرو، «ذکر نام می تواند به یک مدل جدید کمک کند. Bronco جدید فورد به یک موفقیت تبدیل شد، تا حد زیادی به این دلیل که در حال طراحی Bronco معتبر بدون استفاده از نام آن بود. اینجاست که Vauxhall در سال 2015 با Viva اشتباه کرد. او نامی را از دهه 1960 و 1970 بازگرداند که فقط برای خریداران بازنشسته جذاب بود. برای یک خودروی شهری ارزان قیمت که خریداران جوان را هدف قرار می دهد، ایده آل نیست.

استیو می گوید: «اما فورد با پوما طلا گرفت و Stellantis باید متوجه شده باشد. بنابراین وقتی نام Manta برمی گردد – به ناچار به عنوان یک SUV ورزشی – باعث دلگرمی او می شود. ابتدا مطبوعات …

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا