خودرو

هیوندای آیونیک 5 با بسته باتری بزرگتر 77.4 کیلووات ساعتی به روز شد

هیوندای Ioniq 5 صرفاً برقی ارتقای جزئی دریافت کرده است که در آن بسته باتری 73 کیلووات ساعتی مدل برتر با یک واحد کمی بزرگتر 77.4 کیلووات ساعتی تعویض شده است. هیوندای همچنین برخی از امکانات اضافی اختیاری و برخی تغییرات سیستم تعلیق را معرفی کرد.

Ioniq 5 به روز شده برای سفارش در بریتانیا از آوریل در دسترس خواهد بود و اولین تحویل آن برای سال 2023 برنامه ریزی شده است. هیوندای هنوز قیمت و مشخصات مدل جدید را تایید نکرده است، اما ما انتظار داریم که قیمت اولیه فعلی خودرو از 36995 پوند افزایش جزئی داشته باشد.

هیوندای همچنین از نظر مزایای بسته باتری 77.4 کیلووات ساعتی جدید نسبت به دستگاه قدیمی محدود است زیرا همچنان خودرو را در مراحل پایانی فرآیند تأیید پیش می برد. با این حال، مطمئناً به حداکثر مقدار EV یعنی 300 مایل نزدیک می شود و کمترین تأثیر را بر زمان شارژ خواهد داشت.

واحد خروجی 73 کیلووات ساعت قادر است تا 280 مایل را با یک بار شارژ طی کند که با پیشرانه الکتریکی 214 اسب بخاری تک موتوره هیوندای جفت شده است. به لطف معماری الکتریکی 800 ولتی خودرو، اگر شارژر سریعی پیدا کنید، این سیستم می تواند در حدود 18 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود.

هیوندای همچنان باتری 58 کیلووات ساعتی Ioniq 5 را در انتهای محدوده خودروهای الکتریکی عرضه خواهد کرد. ابتدایی ترین نسخه از یک موتور الکتریکی 168 اسب بخاری در محور عقب استفاده می کند و می تواند تا 238 مایل بین توقف های شارژ رانندگی کند.

بسته باتری جدید با یک سیستم تهویه باتری جدید تکمیل می شود که به Ioniq 5 اجازه می دهد تا به طور خودکار دمای باتری را در حین رانندگی تنظیم کند و از شرایط بهینه شارژ زمانی که خودرو به نقطه شارژ می رسد اطمینان حاصل کند.

هنگامی که راننده وارد نقطه شارژ در دستگاه ناوبری خودرو می شود، سیستم به طور خودکار فعال می شود – و هیوندای می گوید این سیستم “بازده واقعی شارژ” را در دماهای گرم و سرد بهبود می بخشد.

گزینه های تجهیزات اضافی برای Ioniq 5 2023 شامل آینه وسط دیجیتال جدید (به اختصار DCM) است که تصویر ویدیویی را به جای آینه دید عقب معمولی از دوربین نصب شده در زیر اسپویلر عقب خودرو به مانیتور منتقل می کند. این افزودنی می تواند درمانی برای فقدان برف پاک کن و واشر عقب باشد که نگرانی عمده خریداران است.

خریداران همچنین آینه های جانبی دیجیتال جدید را به عنوان یک گزینه اضافی ارائه خواهند کرد. این اولین بار است که این فناوری در خودروهای گروه هیوندای در اروپا در دسترس قرار می گیرد – و به همان روش DCM عمل می کند، با یک جفت دوربین نصب شده بر روی درب خودرو که ویدئو را به مانیتورهای داخل کابین منتقل می کند.

هیوندای می‌گوید که این سیستم مزیت دیگری در کاهش درگ دارد، زیرا دوربین‌ها نسبت به آینه‌های جانبی معمولی ردپای بسیار کوچک‌تری دارند. این شرکت همچنین می‌گوید دوربین‌ها دید عقب بهتری نسبت به آینه‌ها، حتی در شرایط آب و هوایی بد دارند.

آخرین ترفند در این به روز رسانی فعلی مجموعه جدیدی از تضعیف کننده های فرکانس هوشمند است. هیوندای هنوز به ما نگفته است که سیستم تعلیق جدید چگونه کار می‌کند، اگرچه این برند می‌گوید این سیستم واکنش محور عقب را بهبود می‌بخشد، راحتی سواری را بهبود می‌بخشد و کنترل و هندلینگ خودروی الکتریکی را بهبود می‌بخشد.

اکنون برای خواندن بررسی هیوندای کونا الکتریک ما اینجا را کلیک کنید…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا