خودرو

کنترلر چرخشی BMW iDrive در برخی مدل ها باقی خواهد ماند

هنگامی که BMW برای اولین بار سری 2 Active Tourer جدید را معرفی کرد، یک نقص آشکار در کابین وجود داشت – کنترل چرخشی سیستم iDrive. نسل بعدی کراس اوور X1 – با همان پلتفرم – همچنین انتظار می رود از سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی استفاده کند.

با این حال، در مدل‌های پرچمدار جدید سری 7 و i7، کنترلر iDrive وجود دارد و درست است، و هنگامی که در پیش نمایش این خودروها در مورد آینده کنترلر چرخشی سؤال شد، استفان فریک از BMW به Auto Express توضیح داد که گنجاندن این قسمت مختص مدل خواهد بود. همه چیز به فاصله راننده از صفحه نمایش بستگی دارد.

«شما باید به معماری و ارگونومی خودرو فکر کنید. اگر صفحه نمایش به اندازه کافی نزدیک نباشد، منطقی نیست [to remove the rotary controller]او گفت: «در سری 2 [Active Tourer] این یک معماری متفاوت است و صفحه نمایش کاملاً نزدیک است – می توانید به راحتی آن را با لمس کنترل کنید.”

BMW، مانند بسیاری دیگر از تولیدکنندگان ممتاز، پیشرفت های بزرگی در فناوری صفحه نمایش لمسی و فناوری فرمان صوتی داشته است، بنابراین از این سوال که آیا این برند مایل است از این ویژگی که اکنون در همه جا وجود دارد، فاصله بگیرد، بخشیده شده است.

این قطعاً چیزی است که خوانندگان Auto Express با صدای بلند درباره آن صحبت کرده‌اند، بسیاری متوجه می‌شوند که در حرکت، کنترل‌های فیزیکی معمولا آسان‌تر و کمتر حواس‌پرتی را نسبت به صفحه‌نمایش‌های لمسی کار می‌کنند. با این حال، به نظر می رسد که مدل های بزرگتر BMW همچنان از دیسک چرخشی استفاده خواهند کرد.

ما همچنان به کنترلر iDrive، به خصوص در این مدل، پایبند هستیم [the 7 Series]. فریک در پایان گفت: ما یک تاریخ 20 ساله از کنترلر iDrive داریم.

برای خواندن بررسی نمونه اولیه BMW سری 7 اینجا را کلیک کنید …

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا