خودرو

کیت جدید فراری Purosangue 2022 SUV با قدرت V12 تنفس طبیعی

فراری فاش کرده است که شاسی بلند Purosangue که مشتاقانه انتظارش را می‌رفت از موتور افسانه‌ای V12 تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد. این شرکت ایتالیایی با انتشار یک تیزر اعلام کرد که اولین مدل SUV آن اواخر سال 2022 وارد بازار خواهد شد، در حالی که بندتو ویگنا، مدیر عامل فراری به رویترز گفت که این خودرو از موتور معروف V12 این شرکت استفاده خواهد کرد.

او گفت: “ما چندین گزینه را آزمایش کردیم، واضح بود که V12 به دلیل عملکرد و احساس رانندگی که می تواند ارائه دهد، گزینه مناسبی برای بازار است.”

این تصمیم به این معنی است که Purosangue از رقبای SUV اسپورت مانند Aston Martin DBX، Lamborghini Urus و Porsche Cayenne Turbo GT که از موتورهای V8 توربوشارژ استفاده می کنند متمایز خواهد شد.

ضبط‌شده از موتور Purosangue نشان می‌دهد که محفظه ورودی در مقایسه با کوپه سوپرفست 812 بازطراحی خواهد شد و سیستم اگزوز البته سفارشی خواهد بود. اگر موتور SUV با 812 یکسان باشد، یک واحد 6.5 لیتری خواهد بود که نزدیک به 800 اسب بخار نیرو تولید می کند و قادر به دور موتور نزدیک به 9000 دور در دقیقه است.

قبلاً تصاویری از طراحی این خودرو درز کرده بودیم که توسط تریلر رسمی این SUV تأیید شد. لو رفتن جلو و عقب خودرو را در کارخانه مارانلو نشان می‌دهد و جزئیات کلیدی طراحی و تأثیرات سایر مدل‌های فراری را آشکار می‌کند.

چراغ‌های جلو شبیه تفسیری دراماتیک‌تر از واحدهای موجود در روما GT هستند، با تقاطع از جلوی خودرو تا دسته‌های نور. کاپوت شبیه یک فلپ است و جلوپنجره رادیاتور دمیده شده در پایین سپر جلو قرار دارد.

سپر فراری روی گلگیرهای جلو قرار می گیرد (احتمالاً اختیاری)، و پایین درها و جلوپنجره به شدت حجاری شده است و به سمت مرکز خودرو خمیده می شود تا مقداری از وزن بصری ماشین را پنهان کند.

همانطور که در عکس های جاسوسی دیدیم، قسمت عقب خودرو دارای اگزوزهای چهارگانه و یک دیفیوزر نسبتاً متوسط ​​است. دریچه‌های هوا در پشت چرخ‌های عقب تعبیه شده است و چراغ‌های عقب شبیه به 296 GTB است که اخیراً رونمایی شده است.

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم اولین شاسی‌بلند فراری اواخر امسال رونمایی شود و تحویل Purosangue از سال 2023 آغاز شود. بازاریابان این شرکت Purosangue را به عنوان یک “خودروی کاربردی فراری” توصیف می کنند. عکس‌های جاسوسی اخیر ما (که خودرو را در بدنه تولیدی آن نشان می‌دهد) نشان می‌دهد که به هر حال این خودرو کاربردی نخواهد بود، زیرا فاصله نسبتاً پایینی از سطح زمین و شبح کم‌تری دارد.

در حالی که DBX و Urus قد بلند و قائم با پیش‌آمدگی‌های نسبتاً کوتاه هستند، Purosangue دارای کاپوت بلند، شیشه جلوی شیب‌دار و فاصله بین دو محور نسبتاً بلند است.

اورهنگ عقب نیز جادار است و به نظر می‌رسد که چرخ‌های عقب کمی بزرگ‌تر از چرخ‌های جلو هستند – درست مانند یک ابرخودرو. با این حال، ممکن است در نحوه تنظیم نمونه اولیه یک چیز عجیب باشد.

از آنجایی که بسیار پایین می آید، انتظار داریم فراری Purosangue را به سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز کند. اگزوزهای چهار خروجی نیز در این نمونه اولیه قابل مشاهده هستند، مانند مجموعه ای از دیسک های ترمز متقاطع بزرگ و کالیپرهای بزرگ.

عکس های اختصاصی ما نشان می دهد که وقتی استتار برداشته می شود، یک Purosangue تمام شده چگونه می تواند باشد. ما انتظار داریم که از خودروی روما GT الهام گرفته شود که دارای همان خط کاپوت، شکل جلوپنجره و قوس چرخ‌های باز شده است.

در حالی که استایل Purosangue چندان کاربردی به نظر نمی رسد – حداقل در دنیای SUV – جادارترین مدل در طیف فراری خواهد بود. یک هاچ بک چهار در، چهار صندلی و یک درب عقب وجود دارد.

اساساً این شاسی بلند جایگزین غیرمستقیم کوپه چهار نفره GTC4 Lusso خواهد شد که فراری در پایان سال 2020 از لیست قیمت خود خارج کرد.

SUV جدید فراری Purosangue 2022: پلت فرم و موتورها

فراری قبلاً تأیید کرده است که Purosangue بر روی پلتفرم مشابهی با روما GT ساخته خواهد شد و به موتور 3.9 لیتری V8 نیز اجازه می دهد تا به این محدوده بپیوندد.

در گرند تورینگ کوپه، این واحد 612 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و با فضای اضافی موجود در بدنه Purosangue، فراری می تواند از پیشرانه عقب روما منحرف شود و به جای آن به کیت چهار چرخ متحرک روی بیاورد. بالا همچنین ممکن است پیکربندی هیبریدی قدرتمندتری از V8 SF90 Stradale روی کارت ها وجود داشته باشد.

مایکل لیترز، مدیر ارشد فناوری سابق به ما گفت: «به طور کلی، ما دو خانواده معماری خواهیم داشت – خانواده موتور در جلو و عقب.

ماژولار بودن وجود دارد و به خصوص با معماری موتور جلو، ما باید مدل های بسیار بیشتری را پیش بینی کنیم. ما 2 + 2 داریم، 4+ داریم، به Purosangue و غیره فکر می کنیم.

لایترز همچنین اشاره کرد که پلتفرم SUV قادر به استفاده از یک V6 و همچنین V8 و V12 است که می تواند به شکل یک واحد 296 GTB با کمک الکتریکی باشد. در یک ابرخودروی موتور وسط، این 819 اسب بخار قدرت تولید می کند.

اما در حالی که V6 و V8 محتمل ترین نامزدهای کمک الکتریکی هستند، موتور احتراق داخلی تنها وسیله پیشرانه در V12 خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا